الکل
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

الكل خالص، مایعی شفاف است و معمولا دارای 96 تا 97 درجهالكل خالص است. به این معنی كه در 100 حجم آن، 97 حجم الكل و 3 حجم آب ودیگر ناخالصی ها وجود دارد. الكل اتانول از دیر زمانی شناخته شده و درطبیعت تقریبا در همه جا یافت می شود. در بسیاری از انواع تخمیرها همیشهمقداری از این الكل به وجود می آید و مقدار كمی از آن نیز در آبهای طبیعیو معدنی یافت می شود. برای تهیه الكل از شیوه های تخمیر مواد نشاسته ای وقندی ، یا از شیوه های سنتز و مصنوعی استفاده می كنند.

از نظر طبقه بندی فارماكولوژی، تضعیف كننده سیستم مركزیاعصاب است كه جزء آرام بخشها و سستی زاها طبقه بندی می شود. در پزشكیمصارف زیادی دارد ولی به علت سو استفاده در مصرف آن، مشكلاتی را در جامعهبشری ایجاد می كند.

 

الكل به عنوان داروی اعتیاد آور، قدرت ایجاد وابستگی جسمی و روانی را دارد. 

سوء استفاده بشر و رنگ و لعاب دادن به این ماده، تخریب های شدیدی را در جسم و روان فرد به جا میگذارد.

 

در واقع فقط تخریب تخریب و تخریب

 

 از جمله اثرات الكل افزایش خواب و گشاد شدنعروق است و به عنوان منبع انرژی زا استفاده می شود. در دردهای بسیار شدیدمانند دردهای سرطانی یا تخفیف اسپاسم های شدید عضلانی موثر است.  همچنینبه صورت بخار در ماسكهای اكسیژن برای افرادی كه دچار برخی ناراحتی هایآسم، ریوی و اختلالات تنفسی هستند، استفاده می شود. همراه با مرفین دراعمال جراحی قلب باز و نیز در ضد عفونی و پانسمان جراحات مختلف پوست بهكار می رود.
از نامهای خیابانی الكل می توان Booze (مشروب خواری ، میگساری)، Sauce (سوس، ترشی) و Juice (عصاره، شربت) را ذكر كرد.

اثر اصلی و عمده كوتاه مدت الكل بر سیستماعصاب مركزی است و به عنوان خواب آور یا بی حس كننده عمل می كند. علاوه برآن، اثراتی در هوشیاری فرد و اعمال و وظایف دستگاه مغز و اعصاب دارد. بهطور كلی اثر الكل بستگی به میزان نوشیدن، اندازه، وزن بدن وضعیت سلامتجسمی و روحی فرد مصرف كننده، تجربیات فرد از جمله درجه تحمل و وابستگی،خلق و خوی و درجه خلوص نوشیدنی محتوی الكل دارد.

مصرف نوشابه های الكلی در ابتدا موجب نوعیآرامش و رها شدن از قیودات و سرخوشی زیاد می گردد، ولی پس از مدتی اثراتواقعی آن از جمله ناهماهنگی در حركات عضلات (آتاكسی)، اختلال در قضاوت،آسیب اعمال حركتی و مهارتی، كندی واكنش و فعالیت دماغی و فكری تشدید حالتتهاجمی و پرخاشگری، تلوتلو خوردن، درهم و بر هم حرف زدن، سوزش قلب،پرحرفی، دوتا دیدن اشیا و افراد، گیج، گر گرفتگی ، كرختی و بی حسی اعضایبدن و افزایش ادرار می باشد.

مصرف الكل حتی مصرف كم آن به خصوص اگر همراهبا دیگر مواد اعتیاد آور باشد به مهارت رانندگی صدمه و آسیب می رساند. پساز 8 تا 12 ساعت كه از مصرف زیاد آن بگذرد، سردرد، تهوع، لرزش و استفراغایجاد می شود. مصرف خیلی زیاد آن ممكن است موجب فلج شدن فعالیتهای مغزی ودستگاه تنفسی و در نتیجه مرگ می گردد. به طور كلی این اثرات چنانچه همراهبا مصرف آرام بخشها و دیگر داروهای تضعیف كننده باشد، تشدید می گردد. مصرفزیاد آن همراه با داروهای ضد افسردگی از جمله بار بیتوریك ها اغلب ممكناست، موجب مرگ فرد گردد. مصرف منظم و مستمر حداقل 4 بار نوشابه های الكلیدر روز ممكن است در بلند مدت و به تدریج موجب آسیب كبد، مغز، قلب، و دیگراعضای بدن گردد. مصرف مداوم نوشابه های الكلی موجب سایروز كبدی، پانكریت واختلالات كیسه صفرا، ناراحتی های گوارشی، زخم معده و اثنی عشر، گاستریت وبرخی از سرطانها در دستگاه جهاز هاضمه می گردد. نقشهای دستگاه عصبی ازجمله نارسایی های اعمال هوشی، حركتی و بی ثباتی هیجانی، كاهش ادراك حسی وسرانجام از دست دادن حافظه و فراموشی، تیرگی بینایی در بیشتر افراد معتادبه الكل دیده می شود. شایع ترین اختلال سیستم عصبی در الكلیسم مزمن، آسیبقرنیه و اعصاب چشم است. آسیب به مغز و ضایعات نسوج مغز، ناراحتی های قلبیاز جمله آریتمی و تاكیكاردی از عوارض سوء مصرف است. الكل، رگهای كرونریقلب را كاهش می دهد. این ماده در مردان موجب ضعف قوای جنسی می گردد و قدرتباروری آنان را كاهش می دهد. مصرف مزمن و زیاد مشروبات الكلی موجب اضطراب،عصبانیت و تند خویی، تحریك پذیری دلیریوم، ترمنس و دپرسیون سیستم اعصابمركزی می گرد. از هم پاشیدگی زندگی خانوادگی، شغل و اجتماعی به طور كلیاعمال ضد اجتماعی و زوال ابعاد شخصیتی در نتیجه ادامه مصرف مشروبات الكلیپدیدار می گردد.

الكل اتانول یكی از داروهای اعتیاد آور محسوب میشود كه به عنوان ماده آرام بخش برای خواص نشاط آور آن مصرف می شود. افزایشمقدار مصرفی آن به منظور ایجاد اثر مطلوب، ممكن است موجب ایجاد تحمل ووابستگی فیزیكی گردد. مصرف كنندگان مزمن یا افراد معتاد به آن ممكن است بهمقدار ثابت مشروب بنوشند بدون اینكه مست شوند، در این صورت احتمال دارد كهیك نوع وابستگی جسمی و روانی در آنان به الكل به وجود آید كه قطع مصرف آن،نشانه های ترك را به صورت تحریك پذیری زیاد، تشنج، دلیریوم ترمنس، حالاتبی قراری یا عصبانیت، بی خوابی، بد اشتهایی، عرق كردن و استفراغ ظاهر میسازد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 3:58 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 1891
بازدید کل : 101430
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2