تخریب های حشیش فقط روانی نیست !
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

یكی از موادی كه از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروزبه منظور خروج از حالت تعادل طبیعی مورد استفاده بشر بوده و هست، حشیشمی‌باشد. این ماده، از درختچه‌ای به نام شاهدانه و یا كانابیس به‌دستمی‌اید.


موادی‌كه از قسمت‌های مختلف این گیاه به‌دستمی‌آید، نام‌های مختلفی دارند؛ مثل بنگ ، حشیش، گرس یا علف(ماری‌جوانا) كهبسته به مقدار THC موجود در آنها از قدرت كمتر و یا بیشتری برخوردارهستند. THC یا تترا هیدرو كانابینول Tetra Hidro Canabinol، مادة اصلی اینخانواده است كه مقدار آن در قسمت‌های مختلف گیاه متفاوت است. بیشترینمقدار THC در صمغ یا شیره‌ای است كه از سطح برگ‌های این گیاه تراوشمی‌شود.كه از جمع‌آوری آنها، حشیش كه قوی‌ترین فراوردة آن است، بدستمی‌آید.
مادة دیگری كه از این گیاه بدست می‌آید، بنگ است كه از جوشاندةتركیب ساقه و برگ‌های این گیاه بدست می‌آید كه به آن روغن حشیش نیزمی‌گویند.

مادة دیگر، علف یا گرس یا ماری‌جوانا است كه از خشك‌كردن و پودر كردن برگ‌های گیاه شاهدانه بدست می‌آید. تمامی این مواد، حاویمادة THC می‌باشد. THCدر گذشته‌های دور به عنوان داروی ضد درد مورداستفاده بوده ‌است اما با مشخص شدن عوارض و خواص این ماده كه بر روی افرادمختلف متفاوت بود به تدریج استفادة دارویی آن كنار گذاشته شد.

تصور عامة مردم این استكه حشیش یا مواد هم‌خانوادة آن چون مرفین ندارند پس اعتیاد هم ندارند واگر دارند اعتیاد یا وابستگی آن روحی و روانی است در حالیكه اعتیاد به اینمواد كاملاً جسمی است و THC مستقیماً روی سیستم ضد درد یا تولید كنندةمواد شبه افیونی جسم اثر می‌گذارد و باعث تخریب آن می‌شود.

این سیستم، قوی‌ترین مواد مخدر طبیعی و شبه افیونی راتولید می‌كند و بعضی از آنها نظیر دینورفین، 200 برابر مرفین خالص قدرتتخدیر و تسكین‌ دارند. تخریب این سیستم و بروز اختلالات جسمی ، باعث بروزعوارض روانی هم می‌شود. طبق دیگاه كنگرة 60 هر نوع ماده‌ای كه مصرف آنانسان را از حال تعادل طبیعی خارج می‌كند، روی این سیستم‌ها اثر سوء ومخرب دارد.


از مهم‌ترین اثرات مصرف حشیش می‌توان به توهم،خیره‌شدن و خیره‌ماندن به نقطه‌ای خاص، گریه و خندة غیر طبیعی، پرخوریشدید، اختلال در درك زمان، مكان و فواصل اشاره كرد. مهمترین عارضه طولانیمدت مصرف حشیش ، اختلال در حافظه ، فراموشی و توهمات عجیب و غریب و درنهایت دیوانگی است . بعضی از مصرف كنندگان حشیش كه برای درمان به كنگره 60مراجعه نموده‌اند ، ادعا می‌كردند از بندگان برگزیده خداوند هستند و حتیادعای مهدویت. به راستی چگونه با مصرف موادمخدر نظیر حشیش كه عملی كاملاًشیطانی است ، می‌توان بنده برگزیده خداوند شد؟!!


حشیش و مواد هم‌خانوادة آن ، از دیدگاه كنگرة 60مواد مخدر محسوب می‌شوند و اعتیاد سنگینی نیز به دنبال دارند كه جسمی استزیرا سیستم تولید كننده مواد شبه افیونی جسم را از تعادل خارج می‌كندو ازتعادل خارج شدن جسم ، عدم تعادل روانی را نیز به دنبال دارد . در حال حاضرمصرف كنندگان حشیش كه به آن اعتیاد دارند و برای درمان به كنگره 60 مراجعهمی‌كنند می‌توانند اعتیاد خود را به این ماده مخدر كاملاً درمان كنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 3:58 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 116
بازدید ماه : 1817
بازدید کل : 101356
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2