هروئین
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

اشتباه پزشكی به چه قیمت؟؟؟؟؟؟

آنگونه كه تاریخ و پنل مصرف مواد مخدر در جهان نشان می‌دهد ، یكی از قویترینمواد مخدر كه توانست در تخریب و ویرانی شهر وجودی انسان و گسترش پدیدهاعتیاد در سطحی وسیع عمل كند هرویین است. در اواخر قرن نوزدهم مصرف تریاكدر اروپا به شكل گسترده‌ای رواج یافته بود و مردم برای درمان بسیاری ازبیماری‌ها مانند وبا كه ناشی از آلودگی محیط زیست آن موقع اروپا بود بهمصرف تریاك روی می‌آوردند و پس از مدتی به مصرف آن اعتیاد پیدا می‌كردند.پزشكان آن زمان در اروپا به دنبال دارویی بودند تا بتواند در درمان و یاترك اعتیاد به تریاك مؤثر باشد . ظاهراً برای اولین بار داروسازی بایرآلمان در سال 1896 از تركیب انیدرید استیك و مرفین خالص دارویی را ساخت كههرویین نامیده شد.


نام هرویین از واژه یونانی هیرو Hiro بهمعنی قهرمان گرفته شده است . در این فرایند از یك كیلوگرم مرفین حدود 900گرم هرویین به دست می‌آمد كه به آن دی استیل مرفین نیزگفته می‌شود. هرویینبرای اولین بار به عنوان داروی ترك اعتیاد به تریاك پا به عرصه وجود گذاشت. پزشكان آن زمان نمی‌دانستند كه چه اشتباه بزرگی را مرتكب شده‌اند و چهماده خطرناكی را به عنوان دارو به بازار عرضه كرده‌اند. تصور پزشكان براین بود كه كه با مصرف هرویین و جایگزینی آن با تریاك می‌توان اعتیاد بهتریاك را درمان كرد و سپس مصرف هرویین را می‌توان به راحتی قطع كرد امامصرف كنندگان تریاك با مصرف هرویین از چاله در می‌آمدند و به چاهی عمیقمی‌افتادند كه بیرون آمدن از آن به مراتب سخت تر بود و این آغازی بود برایظهور گسترده ترین و مخرب‌ترین نوع اعتیاد كه در جای جای كره خاكی قربانیگرفته و می‌گیرد و شعله‌های ویرانگر آن هنوز زبانه می‌كشد.


این وضعیت یعنی تجویز هرویین توسطپزشكان برای ترك اعتیاد تا اواخر قرن بیستم ادامه داشت تا جایی كه در دهه1960 میلادی پزشكان شهر لندن بیش از 500 كیلوگرم هرویین به بیماران خودتجویز كردند.
شاید تصور بر این باشد كه هرچه پزشكان می‌گویند وهردارویی كه تجویز می‌كنند بدون نقص و اشتباه است ، اما آن گونه كه تاریخنشان می‌دهد علم پزشكی خصوصاً در مسئله بیماری اعتیاد دچار اشتباهات فاحشیشده است و تولید و عرضه داروهای ترك اعتیاد توسط پزشكان نه تنها كمكی بهحل مسئله نكرده است بلكه باعث تخریب بیشتر و حاد شدن مسئله درمان بیماریاعتیاد شده است و داستان داروهای ترك اعتیاد هنوز هم به همین شكل اما درقالب داروهای دیگر ادامه دارد.


در اواخر قرن بیستم با مشخص شدن عوارضناشی از مصرف هرویین و نه تنها ناكارآمدی آن بلكه تخریب وحشتناك آن ،تجویز آن برای درمان یا ترك اعتیاد كنار گذاشته شد اما دیگر دیر شده بود وهرویین به عنوان یك ماده مخدر قوی و ویرانگر به همه جا رسوخ كرده بود.اكنون بعد از گذشت سالها هنوز هم در فرهنگ عامیانه اعتیاد و مواد مخدر اززبان مصرف كنندگان هرویین شنیده می‌شود كه ما برای ترك اعتیاد به تریاكهرویین مصرف كردیم ، به ما گفتند اگر چند روزی هرویین مصرف كنید راحت ترمی‌توانید اعتیادتان را ترك كنید.


هرویین اصل یا لابراتواری كه هنوز هم بهصورت قاچاق تولید می‌شود پودری سفیدرنگ است اما هرویین‌هایی كه به هرویینخیابانی شهرت دارند كرم رنگ و بعضاً قهوه‌ای روشن هستند. این ماده به صورتمصرف كشیدنی با زرورق ، استنشاقی و تزریق وریدی مصرف می‌شود.


هرویین‌هایی كه در حال حاضر در بازارقاچاق كشور ما وجود دارند ، طی آزمایش‌های به عمل آمده مشخص شده است كهبیش از 90 درصد تركیبات آن تركیبی عجیب و غریب از انواع قرص‌های روانگردان شامل خواب آور، ضد افسردگی ، آرامبخش و غیره است و كمتر از 10 درصدآن هرویین خالص است و بهتر است به آن قرصئین گفته شود تا هرویین. این نوعهرویین باعث چرت شدید می‌شود و مصرف كننده آن پس از مصرف در وضعیتی قرارمی‌گیرد كه مشاعر آن تقریباً از كار می‌افتد در حالیكه تخریب هرویین خالصدر این حد و اندازه نیست.


نشئگی هرویین در مقایسه با تریاك ازدوام ، ماندگاری و طول عمر كمتری برخوردار است . مصرف كنندگان هرویین تنهاچند دقیقه و حتی در روش تزریق پس از چند ثانیه به اوج نشئگی می‌رسند اماباگذشت یكی دوساعت دوباره سطح نشئگی پایین می‌آید و مصرف كننده خمارمی‌شود و باید دوباره مصرف كند به همین دلیل مصرف كنندگان هرویین عمدتاًاز ادامه روند زندگی عادی عاجز هستند و تمامی وقت خود را صرف تهیه و مصرفهرویین می‌كنند و زندگی آنها به سرعت از هم می پاشد و سر از بیغوله‌ها درمی‌آورند در حالیكه مصرف كنندگان تریاك به دلیل بالا بودن مدت ماندگاری ودوام نشئگی آن قادر هستند در طول شبانه روز به زندگی و امورات خود رسیدگیكنند و مشكلات آنها به هیچ وجه قابل مقایسه با مصرف كنندگان هرویین نیست.


ظاهراً تأثیر هرویین بر روی گیرنده‌هایمرفین بدن به گونه‌ای است كه خیلی سریع جذب آنها می شود و همین‌طور اثرتخریبی آن روی سیستم تولیدكننده مواد شبه افیونی جسم و سیستم ضد درد ،بیشتر و سریع‌تر از سایر مواد مخدر است و در مدت كوتاهی این سیستم را درجسم انسان از كار می‌اندازد و مصرف كننده آن خیلی زود به مصرف آن اعتیادپیدا می كند.


شایانذكر است در حال حاضر مواد مخدر جدید شامل كرك و شیشه یا آیس یا كریستالگوی سبقت را در تخریب از هرویین ربوده‌اند و بلایی بر سر مصرف كنندهمی‌آورند كه هرویین با آن قدرت وحشتناك نمی‌تواند بیاورد و بسیاری از مصرفكنندگان هرویین به مصرف كرك روی آورده‌اند. روش درمانی كنگره 60 در موردمصرف‌كنندگان هرویین تاكنون كاملاً موفق بوده است و در حال حاضر مصرفكنندگان هرویین كه توانسته‌اند اعتیاد خود را به این ماده مخدر در كنگره60 كاملاً درمان كنند تعدادشان بسیار است. در كنگره 60 طول درمان اعتیادبه هرویین 11 ماه است زیرا در این مدت سیستم تولیدكننده مواد شبه افیونی وضد درد كاملاً راه‌اندازی می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 3:58 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 161
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 167
بازدید ماه : 1868
بازدید کل : 101407
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2