آیدا, حلقه گمشده داروین و گام دیگری در اثبات نظریه فرگشت
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

به تازگی فسیل 47 میلیون ساله موجودی شبیه به میمون پوزه دار ماداگاسکار که به طرز خارق العاده ای سالم باقی مانده است در آمریکا رونمایی شده است. این فسیل به قدری سالم مانده که می توان رد به جا مانده از پوستش بر سنگ را دید و حتی آثار آخرین غذایی که خورده پیداست.

   ادعا می شود این فسیل که "آیدا" نامگذاری شده "حلقه گمشده" میان پستانداران عالی امروزی ,میمون ها ,انسان و خویشاوندان دورتر آنهاست. اما برخی کارشناسان مستقل به دیده تردید به این ادعا می نگرند و به علاوه به سر و صدای زیاد پیرامون معرفی آیدا انتقاد داشته اند. این فسیل در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک و توسط شهردار این شهر رونمایی شد. آیدا در دهه 1980 در گودالی به نام "مسل پیت" در نزدیکی شهر دارمستات در آلمان که یک گنجینه ارزشمند فسیلی توصیف می شود پیدا شد.

            

این سنگواره در سال 1983 در آلمان کشف شد.ولی شخصی که آن را کشف کرده بود بدون اینکه از اهمیت آن اطلاعی داشته باشد آن را بر روی دیوار خانه اش نصب کرد! در سال 2006 یک دلال بنام توماس پرنر با دفترکار دکتر هوروم عضو هیئت علمی دانشگاه آثار تاریخی طبیعی اسلو تماس گرفت و خبر از در اختیار داشتن فسیلی با ارزش داد.

 پروفسور هوروم در این باره میگوید: "زمانی که پرنر سه عکسی که از این سنگواره در اختیار داشت به من نشان داد نزدیک بود قلبم از کار بیفتد. میدانستم این دلال چه گنجینه نفیسی در دستانش دارد. برای دو شب تمام نتوانستم بخوابم. در بیست سال گذشته شایعاتی مبنی بر کشف فسیلی سالم و دست نخورده دهان به دهان میچرخید ولی هیچ فردی از جوامع علمی موفق نشده بود آن را ببیند.

کاری که دکتر هوروم کرد این بود که با اعاده نام علم اجازه نداد یکبار دیگر این سنگواره ارزشمند در دست دلالان معامله شود و در کنج خانه کلکسیونر دیگری خاک بخورد.

                                 

 

دکتر هوروم که از نقش اساسی این اسکلت در درک ما نسبت به تاریخ تکامل انسان خبر داشت سرانجام موفق شدند در یک معامله هنگفت چند میلیون دلاری و مخفیانه در یکی از بارهای مشروب هامبورگ این اسکلت را از این دلال خریداری کنند تا از بزرگترین قمار زندگیش به نفع علم موفق بیرون بیاید. بالاخره بعد از دو سال تحقیق و پژوهش خسته کننده بر روی این فسیل, در برابر خیل عظیم مشتاقان در موزه تاریخ طبیعی نیوبورک از این سنگواره پرده برداری شد. دکتر هوروم این فسیل که جنسیت ماده داشته است و اولین حلقه تکامل نوع بشر محسوب میشود را "ایدا" گذاشت. این موجود که قامتی معادل 91 سانتی متر دارد به گفته دانشمندان میتواند حلقه گمشده سیر تکاملی انسان باشد.این موجود جد مشترک انسان , گوریل و میمون میباشد.
این موجود میمون-شکل 47 میلیون سال پیش در دریاچه ای مرده است. دانشمندان معتقدند این فسیل حلقه مفقوده شجره تکاملی انسان است و میتواند قسمتهای مبهم نظریه تکامل انسان رو به خوبی روشن كند.


 این کشف به قدری حائز اهمیت بود که گوگل هم لوگوی خود را به این مناسبت تغییر داد:

 

                              



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 4:55 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 227
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 233
بازدید ماه : 1934
بازدید کل : 101473
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2