واقعیت های تاریخی از سریال حریم سلطان و جنایت های عثمانی در ایران
 
kurdland
كئ وه كوومن ساردوگه رمي روژگاري چيشتوه -گاله ده شتي گه رمه سيروگاله كويستاني گه دم ----هيمن---- دلم ته نگه وچه ووم تاره ورئ م دوور-وه كووس كه فتي ووه چارناچار-تونيش ئووشي،نيه ده ردت له گيانم-شه راوو ئه رنه مه ن ساقي خه رگ بار --په رته و

 
 

چند وقتی است سریالی ترکی به نام حریم سلطان در شبکه جم که در مورد این شبکه خیلی مباحث هست که در وقت مناسب به آن میپردازیم .در این چند وقت هر جایی که مینشینم مردم در مورد شکوه عثمانی و سلطان سلیمان میپرسند .متاسفانه فقر و عدم توجه رسانه های ما به تاریخ بزرگان و نام اوران کشورمان باعث شده مردم در مورد سلطان سلیمان که وزیر او ابراهیم پاشا در ازای خیانتی که به زنش کرده بود به ایران لشگر میکشد و در تبریز جنایاتی میکند که قلم از نگاشتن ان شرم دارد.اما برای اگاهی نسل جوان و با تکیه بر منابع و اسناد موجود بخشی از جنایات عثمانی ها به خصوص در دوران شاه سلیمان را آشکار می نمایم به عنوان اولین سند نامه شاه تهماسب صفوی را خطاب به شاه سلیمان مشاهده نمایید

نامه شاه طهماسب صفوی به سلطان سلیمان عثمانی

شبکه تلویزیونی جم کلاسیک سریال تلویزیونی درباره سلطان سلیمان  دهمین سلطان عثمانی را پخش می کند. این سریال گویا پرهزینه ترین سریال تلویزیونی ترکیه است. در تجلیل از سلطانی جنایتکار که چهار بار به ایران یورش برد . سلیمان از پدرش سلیم جنایتکار تر بود. چهار بار به ایران یورش برد و جنایات و کشتار زیادی مرتکب شد و هربار شکست خورده . بی آبروتر و رسواتر از پیش از ایران عقب کشید. او به فرزندان خود نیز رحم نکرد. نه تنها پسران خویش را به خاطر فرزندی که از “خرم” روس داشت قربانی کرد بلکه نوه شیرخواره خویش را کشت.

پاسخ شاه طهماسب صفوی به سلیمان را می آورم ویاد وخاطره شاه طهماسب بزرگ ومردم دلیر آذربایجان را که پوزه عثمانیان را به خاک مالیدند را پاس می داریم.اما پاسخ شاه طهماسب:
«خواقین ديار و سلاطين ملك توران و خانان ماوراء‌النهر و خطا و ختن را به خاطر چنان خطور كرد كه چون حضرت شاه با باام‌انارالله برهانه متوجه عالم بقا شد، مملكت مازندران و مملكت خراسان و سجستان و فارس و طبرستان و عراق و آذربايجان و تمامي ايران بهشت نشان بي‌صاحب خواهد بود و از اين معني غافل كه،


نگاره شاه طهماسب بر چهل ستون اصفهان
خاكساران جهان را به حقارت منگر... تو چه داني كه در اين گُرد سواري باشد.

اما جواب آن که گفته ای : "یراق سه ساله کرده با لشکر گران از چهار جانب به ملک ایران متوجه شده تا خراسان هیچ جا توقف نخواهیم کرد. وشما را از روی قوت و قدرت مستاصل کرده خاک ایران را به باد فنا خواهیم داد."
پنج مرتبه به قصد ویرانی وخرابی این دیار با سیصد هزار لشکر متوجه شدی بی آن که با تو محاربه و مقاتله نماییم خود به خود شکست یافته به حال سگان عاجز و پریشان به صد هزار خواری وزاری برگشتی و فرار نمودی و قوت و قدرت نداشتی که پنج روز در جایی توقف نمایی یا یک قریه از قرای ملک به تصرف خود درآوری.
رومی آمد بر در تبریز از خود رید و رفت...ریده ریده از در تبریز واگردید و رفت »



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : 13 دی 1391برچسب:, :: 5:1 :: توسط : "رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ
كورده ئه م سه رمه سه ريكه پرله سه وداي نيشتمان- چاوه كانم بؤكزي كوردانه ئه شكي ديته خوار
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تحليل مسايل روز و آدرس nian.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 408
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 414
بازدید ماه : 2115
بازدید کل : 101654
تعداد مطالب : 621
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 2